Wat kun je doen om meer bezoekers en klanten te krijgen?
Het is een eeuwenoude vraag.
Met deze groeiende lijst met meer dan 50 creatieve en traditionele marketing voorbeelden en tactieken, heb je meer houvast en inspiratie om het probleem aan te vallen.
Online marketing voorbeelden en tips – op basis van psychologie
Marketing is niet het simpelweg kiezen: ik ga bloggen en op LinkedIn zetten.
Om het geluk uit marketing te halen, moet je bewust kiezen en experimenteren. Met het doel om een paar dingen te vinden die voor jou werken.
Er moet een achterliggende gedachten zijn. Een lichte focus. Marketing draait namelijk niet alleen om aandacht, het draait om voorkeur.
Want wat ga je dan precies doen? Waarom gaat het werken? Waar ga je over schrijven? Hoe zorg je dat je meer aandacht, vertrouwen en voorkeur krijgt?
Goed worden in online marketing
De onderstaande online marketing tactieken zijn een onderdeel van een uitgebreide cursus over online marketing.
50+ online marketing tactieken
Deze tactieken zijn gebaseerd op hoe de mens denkt en werkt. Het is daarna aan jou om een combinatie van tactieken te kiezen die bij jou en de doelgroep past.
- Niet alleen optimaliseren, maar ook upgraden
- Sneak peek en teasers
- Werk samen en verdubbel jouw bereik
- De Zwitserland tactiek (alleen beschikbaar via de cursus)
- Cornerstone content
- Wees een betere klant
- Midas touch (alleen beschikbaar via de cursus)
- Judge, jury and executor: content curation
- Laagdrempelige marketing
- Weggevertje
- Twist and Shout
- Omgekeerde casestudy
- Wees niet efficient
- Spotlight marketing (alleen beschikbaar via de cursus)
- “Elk voordeel alleen is de moeite al waard” – Ruben Bunskoeke
- Gesponsord door 000.nl: voor creative marketingtactieken
- Experimentele content marketing
- Het SEO spinnenweb
- Wees direct op LinkedIn
- Horizontale en verticale zoekwoorden (alleen beschikbaar via de cursus)
- Schrijf over cliches
- 20 fans in 1 uur
- The Epic Flow game
- Mastermind
- Big Fish (alleen beschikbaar via de cursus)
- Time for power (alleen beschikbaar via de cursus)
- Q&A video’s
- Mission (Im)possible (alleen beschikbaar via de cursus)
- Een eigen mini-bibliotheek
- Bouw bruggen
- Buig het perspectief
- Klop aan bij de competitie
- Het beste beentje voor (alleen beschikbaar via de cursus)
- Levendig schrijven
- Schrijf een boek
- Ethos, Pathos em Logos
- Omarm je inner-Icarus
- Voet tussen de deur (alleen beschikbaar via de cursus)
- Laat iemand anders jouw producten verkopen
- Maak illustraties
- Scoren met een paar extra woorden
- Een effectief koud mailtje (alleen beschikbaar via de cursus)
- 3 creatieve e-mailmarketing tips
- Big Mac marketing (alleen beschikbaar via de cursus)
- Microcopy: Little acts of bravery
- Orde en gemak: een mooi lijstje
- 9 van de 10 tandartsen raden dit artikel aan
- The good, the bad and the ugly (alleen beschikbaar via de cursus)
- Hoe maak je content minder saai?
- Trouw met een idee
- Free publicity
- Wie goed doet: win-win-win (alleen beschikbaar via de cursus)
- Bonus dienst
- Het meest onbenutte stukje vastgoed op een pagina (alleen beschikbaar via de cursus)
- “Have You Met Ted?