45 online marketing tactieken en ideeën gebaseerd op psychologie met een creatieve twist

Laatste update: 25 november 2022 door Ruben Bunskoeke

Wat kun je doen om meer bezoekers en klanten te krijgen?

Het is een eeuwenoude vraag.

Met deze, hopelijk alsmaar groeiende lijst met creatieve en traditionele tactieken, heb je meer houvast en inspiratie om het probleem aan te vallen.

Zinaida Serebriakova

45 online marketing tactieken

  1. Sneak peek: teasers voor het publiek
  2. Hoe maak je een goed lijstje voor marketing?
  3. Cornerstone content: ranken op populaire zoekwoorden
  4. Werk samen en verdubbel jouw publiek
  5. Overtuigen met microcopy
  6. De ‘Zwitserland’-tactiek – alleen beschikbaar in de all-in-one marketingcursus
  7. Wees een betere klant
  8. Gatekeeper: wees de filter en creëer order in bestaande content
  9. “Have You Met Ted? De kracht van een introductie
  10. Denk kleiner: laagdrempelige marketing
  11. Weggevertje: geef iets gratis weg voor een kans om jezelf te bewijzen
  12. Hergebruik successen
  13. Big Fish – alleen beschikbaar in de all-in-one marketingcursus
  14. Cribs – een kijkje in de keuken van een ander
  15. Surveys: crowdsource data, inzichten en marktonderzoek
  16. Geef alles wat je hebt
  17. Spotlight marketing
  18. 6 redenen om direct te beginnen met een nieuwsbrief
  19. Voeg expert meningen toe
  20. Sponsor content: word een patron van goede content
  21. Het SEO spinnenweb
  22. Wees superdirect op LinkedIn
  23. Midas touch – alleen beschikbaar in de all-in-one marketingcursus
  24. Horizontale en verticale zoekwoorden
  25. Schrijven als expert over cliches
  26. Presenteren bij meet-ups
  27. Mastermind content marketing
  28. Vraag vaker wat mogelijk is bij kanalen
  29. Wees minder saai
  30. Snelle en persoonlijke Q&A video’s
  31. Big Mac marketing – alleen beschikbaar in de all-in-one marketingcursus
  32. Publiceer samenvattingen, notities en reviews
  33. Reviews: leen geloofwaardigheid
  34. Buig het perspectief
  35. Klop aan bij de competitie: geen concurrenten, maar collega’s
  36. Upgraden in plaats van optimaliseren
  37. Schud de lezer wakker
  38. Word een informatiebron voor journalisten
  39. Schrijf een boek voor marketing op een andere manier of toch beter niet
  40. Affiliate marketing: verkopen met minimale risico
  41. Maak illustraties voor jezelf en anderen voor meer zichtbaarheid
  42. LinkedIn marketing: beter zichtbaar door interactie
  43. Bonusdienst: complementaire diensten
  44. Concurreren in de zoekresultaten – scoren met een paar extra woorden
  45. 3 creatieve e-mailmarketing tips voor een hogere open-rate en meer inschrijvers

Heb je iets aan dit artikel gehad?