Over Ruben Bunskoeke & 000.nl

Je hoeft het niet alleen te doen.

Echt niet.

Ondernemen en marketing is geen eenmansmissie. Ook niet als je het in je eentje doet. Het is geen persoonlijke vuurproef. Het is geen test om te zien of jij waardig genoeg bent om succesvol te worden.

Fuck dat

Waarom ondernemen we?

Omdat je meer vrijheid wilt. Toch? Vrijheid om te bepalen wat je doet, hoe je dat doet, wanneer je dat doet en hoeveel geld je daarvoor vraagt. Waarom zou je dan niet alle hulp accepteren en inschakelen om die vrijheid te krijgen? Om succesvol(ler) te worden? Alleen falen is niet beter dan samen slagen.

En je komt verder als jij je laat helpen – zodat jij anderen kunt helpen.

Don’t worry. I got your back

Ik heb een honderdtal artikelen over zoekmachine optimalisatie, online marketing, bloggen, ondernemen, copywriting, usability, conversie optimalisatie en zelfs het zelf maken van een eigen website.

Wil je direct in de loopgraven springen om te strijden voor het succes van jouw onderneming?

Dan kun je een hoop tijd besparen met het samensmelten van de kennis uit honderden of duizenden artikelen van tientallen blogs door een cursus te volgen. Dan werk je strategisch, met doordachte tactieken die echt werken.

De cursussen van 000.nl

Maarrr.. wie ben jij eigenlijk?

Oh, shit. Vergeten voor te stellen. Excuses.

Ik ben Ruben Bunskoeke

Een online marketeer / SEO’er / copywriter / ondernemer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, psychologie, marketing, filosofie, geschiedenis, strategie, copywriting en usability.

In 2010 nam ik mijn eerste stapjes in de wereld van online marketing en sinds 2012 ben ik officieel begonnen met 000.nl en het helpen van ondernemers met online marketing, SEO, copywriting en het bouwen van websites.

Mijn: LinkedIn

Jup, ik weet het. Eigenlijk zou ik hier – als ondernemer – een foto moeten plaatsen waar ik naar de camera kijk. Met een glimlach. Gestreken overhemd. Zonder pet.

Hmm.. even kijken. Wat kan ik nog meer vertellen?

Ik ben een die-hard introvert. Dus, hoogstwaarschijnlijk zeg ik geen ja op de vraag: “zullen we een bakje koffie drinken?”. Mijn persoonlijkheidstype is een INTP. In het kort: een analytische introvert. Handig bij het analyseren en oplossen van complexe vraagstukken. Niet zo handig in andere gebieden.

Wat!?!

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Pfff.. Oké. Vooruit.

  • Ruziet vaak met taal. Ik heb dyslexie. Wat!? Iemand die Communicatie heeft gestudeerd en dyslexie heeft? Ja. Dat klopt.
  • Ik ben te vinden op Twitter. Twitter -> @RubenBunskoeke
  • Ik lees. Hier mijn GoodReads account (dat is een soort IMDb voor boeken). Ik ben fan van fantasy boeken en non-fictie boeken over psychologie, filosofie en online marketing.
  • Mijn grootste reizen waren naar Cuba en Japan. Het tofste aan reizen vind ik hoe ‘normale’ dingen in culturen verschillen.
  • Ik game (op de PS4). Overwatch, Red Dead Redemption, Dragon Age, God of War, The Division, Assassin’s Creed etc.
  • Het zien van de top 250 films staat op mijn to-do lijstje. Ik sta nu op 61 procent.
  • Ik heb bijna altijd wel muziek aanstaan. Bijna elk soort genre wel. Indie, hiphop, pop, elektronisch, soul, jazz en combinatie van al die genres. En ik ga graag naar concerten.
  • Kan een kraanvogel vouwen – uhuh… started from the bottom, now i’m here.

Oké, genoeg over mij.

Op 000.nl staat één vraag centraal:

Hoe krijg je op een eerlijke, duurzame en realistische manier meer bezoekers en klanten?

Of anders verwoord: Hoe maak je ‘kleine’ bedrijven succesvoller online?

Een lastige, vrij brede vraag.  Een vraag waar steeds kleine vragen uit vloeien, zoals:

  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe kan je met weinig resources zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe krijg je een ‘top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan.

De basis van marketing bestaat niet uit systemen, zoals SEO, bloggen, social media en nieuwsbrieven.

De basis draait – en dit vergeten we vaak – om het maken van iets van waarde. Iets dat de aandacht pakt. Geen fluff. Geen basisinformatie dat twintigduizend keer herkauwd is. Maar nuttige informatie – het liefst leuk gepresenteerd – waar de lezer ook echt wat aan heeft.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste: hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan bij het uitstippelen van een effectieve online marketingstrategie en het vinden van passende middelen en tools.

Maar… het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie.

Praktische online marketing

Vanuit de basis – vanuit de mens – moeten we ondernemen. En ik wil je daarmee helpen.

Op 000.nl kan je onregelmatig nieuwe artikelen met tips, inzichten en handleidingen vinden die jou verder helpen. De beste manier om op te hoogte te blijven van nieuwe artikelen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (kan zo hieronder) of mij te volgen op Twitter.

Wat zeggen anderen over 000.nl?

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders.

– Elja Daae

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot.

– Kitty Killian

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen. Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft.

– Emmy

All-in-one cursus over online marketing voor slimme ‘kleine’ ondernemers

Een grote collectie met cursussen gevuld met praktische lessen over de vele aspecten van het online ondernemerschap, zoals SEO, online marketing, copywriting, webdesign en het ondernemen zelf, zodat jij en jouw onderneming sneller en effectiever groeit.

Je hebt voor altijd toegang en de collectie wordt elk jaar – meestal zelfs meerdere keren per jaar – vergroot en verbetert.

Daarnaast kan je mij mailen over alle zaken over het ondernemerschap. Van “hoe kan ik … het beste kan doen’ tot ‘wat denk jij van?’.

Lees meer over deze cursus

Een praktische SEO cursus: jouw ‘lonely planet’ voor SEO.

Deze praktische online SEO cursus neemt je bij de hand, één stap per keer, zodat je alles van de basis fundamenten tot de meest geavanceerde technieken leert. Van onderzoek tot schrijven. Van motivatie tot inspiratie. Van betere navigatie tot een snellere website. Van een beter leesbare tekst tot inzicht in de behoeften van jouw doelgroep. Van netwerken tot linkbuilding.

Van een paar honderd bezoekers per maand naar een paar duizend. En van een paar duizend bezoekers per maand naar tienduizenden. Wat zeggen cursisten over de SEO cursus?

“Voor iedereen die de cursus nog niet gevolgd heeft: aanrader!”

– Hilde Van den Broeck

“Interessant en direct praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan. Bijna in spreektaal geschreven, zodat het nog wat meer aanspreekt en prettiger is om te lezen.”

– Johan Kornet

Lees meer over de SEO cursus

Cursus: betere teksten leren schrijven

Aan de basis van online marketing staat het maken van iets dat men wilt lezen/horen/zien. Je moet iets kunnen maken dat de aandacht van de doelgroep pakt en vasthoudt.

Je moet iets maken dat beter is dan wat jouw concurrenten maken.

Het draait om wat je zegt en hoe je het zegt.

In deze cursus leer je waar je het over moet hebben, hoe je jouw boodschap zo leuk, helder en krachtig mogelijk op papier zet en hoe je de aandacht grijpt en vast blijft houden.

Wat vinden cursisten van de schrijfcursus?

“Episch. Het verandert je schrijven. Ik adviseer je de prijzen te verhogen. Hierdoor zullen mensen nog fanatieker je cursus volgen omdat ze meer hebben geïnvesteerd. Kortom: hoe meer iemand betaalt hoe gemotiveerder hij is. Het is dus in het belang van de klant om hoge tarieven te hanteren. Ik merk dat ik de cursus vaak moet herhalen om de tips me eigen te maken. Alle tips samen vormen het grote geheel.”

– Danny Buts

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw opleiding. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  –

Kristel Houtappels

Lees meer over de schrijfcursus

Nog niet uitgelezen?

Hier kan je een grote verzameling van artikelen vinden over marketing, SEO, copywriting en het ondernemerscha. Er zit vast een tip bij die je nog niet kent.

Delen: