Ruben Bunskoeke & 000.nl

Je hoeft het niet alleen te doen.

Echt niet.

Ondernemen is geen eenmansmissie. Ook niet als je het in je eentje doet.

Het is geen persoonlijke vuurproef. Het is geen test om te zien of jij waardig genoeg bent om succesvol te worden.

Fuck dat

Waarom onderneem je?

Omdat je meer vrijheid wilt. Toch?

Vrijheid om te bepalen wat je doet, hoe je dat doet, wanneer je dat doet en hoeveel geld je daarvoor vraagt.

Waarom zou je dan niet alle hulp accepteren en inschakelen om die vrijheid te krijgen? Om succesvol(ler) te worden? Alleen falen is niet beter dan samen slagen.

Wie houdt je tegen?

Jouw ego.

De gedachten dat je het zelf moet doen. Moet kunnen. De gedachten dat samenwerken of je laten helpen valsspelen is.

Dat is bullshit. And you know it.

Dit is geen basisschool. Je wordt niet beoordeeld op inzet of kennis. Je wordt niet bestraft als jij je laat adviseren of je werk door iemand anders laat doen. Het enige wat telt is het resultaat en het daadwerkelijk helpen van jouw klanten.

En je komt verder als jij je laat helpen – zodat jij andere kunt helpen.

Don’t worry. I got your back

Ik heb een honderdtal artikelen over zoekmachine optimalisatie, ondernemen, copywriting en het maken van gebruiksvriendelijke websites die verkopen.

En als je echt serieus aan de slag wilt, dan heb ik een all-in-one cursus voor ondernemers, een cursus SEO, een cursus copywriting en een mailserie met 156 mini-blogs vol eye-openers en ‘aha’-momentjes.

Maarrr.. wie ben jij eigenlijk?

Oh, shit. Vergeten voor te stellen. Excuses.

Ik ben Ruben Bunskoeke. Een online marketeer / SEO’er / copywriter / ondernemer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, psychologie, marketing, filosofie, geschiedenis, strategie, copywriting en usability.

 

 

 

Jup, ik weet het. Eigenlijk zou ik hier een foto moeten plaatsen waar ik naar de camera kijk. Met een glimlach. En zonder pet. Maar dat zou dan een leugen zijn. 9 van de 10 keer heb ik een pet op en glimlach ik niet :). Dus, tja.

Hmm.. even kijken. Wat kan ik nog meer vertellen?

Mijn persoonlijkheidstype is een INTP. In het kort: een introvert die over te veel dingen te moeilijk denkt – terwijl dat meestal niet nodig is.. Handig bij het analyseren en oplossen van complexe vraagstukken. Niet zo handig in andere gebieden.

Wat!?!

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Pfff.. Oké. Vooruit.

  • Ruziet vaak met taal. Ik heb dyslexie. Wat!? Iemand die Communicatie heeft gestudeerd en dyslexie heeft? Ja. Dat klopt.
  • Ik ben te vinden op Twitter: Twitter @RubenBunskoeke
  • Onderneemt sinds 2012.
  • Leest. Hier mijn GoodReads account (dat is een soort IMDb voor boeken).
  • Heeft meer dan 1300 films (en een hoop series) gekeken – het zien van de top 250 films staat op mijn to-do lijstje.
  • Ik heb bijna altijd wel muziek aanstaan. Bijna elk soort genre wel. Indie, hiphop, pop, elektronisch, soul, jazz en combinatie van al die genres.
  • Drinkt zijn koffie zwart.
  • Kan een kraanvogel vouwen – uhuh… started from the bottom, now i’m here.

Op 000.nl staat één vraag centraal:

Hoe krijg je op een eerlijke, duurzame en realistische manier meer bezoekers en klanten?

Of anders verwoord: Hoe maak je ‘kleine’ bedrijven succesvoller online?

Een lastige, vrij brede vraag.  Een vraag waar steeds kleine vragen uit vloeien, zoals:

  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe kan je met weinig resources zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe krijg je een ‘top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan.

De basis van marketing bestaat niet uit systemen, zoals SEO, bloggen, social media en nieuwsbrieven.

De basis draait – en dit vergeten we vaak – om het maken van iets van waarde. Iets dat de aandacht pakt. Geen fluff. Geen basisinformatie dat twintigduizend keer herkauwd is. Maar nuttige informatie – het liefst leuk gepresenteerd – waar de lezer ook echt wat aan heeft.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste: hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan bij het uitstippelen van een effectieve online marketingstrategie en het vinden van passende middelen en tools.

Maar… het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

 

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie.

 

Praktische online marketing

Vanuit de basis – vanuit de mens – moeten we ondernemen. En ik wil je daarmee helpen.

Op 000.nl kan je onregelmatig nieuwe artikelen met tips, inzichten en handleidingen vinden die jou verder helpen. De beste manier om op te hoogte te blijven van nieuwe artikelen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (kan zo hieronder) of mij te volgen op Twitter.

 

Wat zeggen anderen over 000.nl?

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders. – Elja Daae

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot. – Kitty Killian

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen. Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft. – Emmy

Gratis toolkit met e-books over marketing, SEO en het ondernemerschap?

Schrijf je dan zo hieronder in.

Als jij je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je direct het e-book  ‘4 genegeerde inzichten voor meer (online) succes’.

Maar je krijgt ook meer:

  • Je krijgt een seintje wanneer er een nieuw artikel online is.
  • Je krijgt cadeautjes, zoals PDF met toffe inzichten, feiten en quotes over ondernemen, copywriting, sales en marketing.
  • En je krijgt bonus e-books met titels zoals: ’11 dingen die je nu kunt doen om meer te gaan verkopen’ en ‘De essentie van SEO in 1 A4’tje’

 

Wil je de toolkit ontvangen? Vul dan je e-mail in en druk op ‘subscribe’.



 

De cursussen van 000.nl

Ik snap het.

Waarom zou je betalen voor een cursus als er duizenden marketing, copywriting en SEO blogs zijn met honderden gratis artikelen? Waarom zou je betalen voor iets als je het gratis kan krijgen?

Ik snap de logica. Zo dacht ik vroeger ook. Maar deze redenatie klopt niet.

Het lezen van blogs kost namelijk tijd. Tijd die je kan besteden aan marketing en productontwikkeling. Tijd dat op termijn geld oplevert.

Maar, Ruben. Het volgen van een cursus kost ook tijd…

Yes, dat klopt.

Maar het doel van een cursus is het zo snel en goed mogelijk overbrengen van de kennis die je nodig hebt om succesvol te worden. Er is veel tijd, geld en energie gestopt in onderzoek, de opbouw en het overbrengen van informatie. Verder vertel je in cursussen de dingen die je niet in blogartikelen vertelt – waarom zou je namelijk onbetaald al jouw beste tips en tactieken weggeven. Een paar, geen probleem. Maar alle? Nah.

Het doel van een blog is marketing, niet educatie. Natuurlijk kan je leuke en soms enorm handige tips vinden, maar bij blogs draait het meer om entertainment. Je wilt dat mensen het artikelen lezen en delen. Je wilt dat ze terugkomen op jouw website. En jouw (bedrijfs)naam onthouden. Je wilt een ‘top-of-the-mind’-positie opbouwen in het brein van de klant.

Je kan dus dingen leren van blogs, maar het is verre van effectief. Helemaal als je weet dat 90% van de blogs basisinformatie herkauwt. Dit betekent dat je de loop van een paar jaar enorm veel blogartikelen moet lezen – letterlijk duizenden – om dezelfde info te krijgen die je in krijgt bij het kopen van een cursus.

En wat is meer waard?

Vijfhonderd uur of vijfhonderd euro en twintig uur?

 

All-in-one cursus voor slimme ‘kleine’ ondernemers

Een grote collectie met cursussen gevuld met praktische lessen over de vele aspecten van het ondernemerschap, zoals SEO, online marketing, copywriting, webdesign en het ondernemen zelf, zodat jij en jouw onderneming sneller en effectiever groeit.

Je hebt voor altijd toegang en de collectie wordt elk jaar – meestal zelfs meerdere keren per jaar – vergroot en verbetert.

Daarnaast kan je mij mailen over alle zaken over het ondernemerschap. Van “hoe kan ik … het beste kan doen’ tot ‘wat denk jij van?’.

Lees meer over deze cursus

 

Een praktische SEO cursus: van 1.500 tot 20.000 bezoekers per maand

Deze praktische online SEO cursus neemt je bij de hand, één stap per keer, zodat je alles van de basis fundamenten tot de meest geavanceerde technieken leert. Van onderzoek tot schrijven. Van motivatie tot inspiratie. Van betere navigatie tot een snellere website. Van een beter leesbare tekst tot inzicht in de behoeften van jouw doelgroep. Van netwerken tot linkbuilding.

 

 

Van een paar honderd bezoekers per maand naar een paar duizend. En van een paar duizend bezoekers per maand naar tienduizenden.Wat zeggen cursisten over de SEO cursus?

“Voor iedereen die de cursus nog niet gevolgd heeft: aanrader!” – Hilde Van den Broeck

“Interessant en direct praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan. Bijna in spreektaal geschreven, zodat het nog wat meer aanspreekt en prettiger is om te lezen.” – Johan Kornet

Lees meer over de SEO cursus

 

Cursus: betere teksten leren schrijven

Aan de basis van online marketing staat het maken van iets dat men wilt lezen/horen/zien. Je moet iets kunnen maken dat de aandacht van de doelgroep pakt en vasthoudt.

Je moet iets maken dat beter is dan wat jouw concurrenten maken.

Het draait om wat je zegt en hoe je het zegt.

In deze cursus leer je waar je het over moet hebben, hoe je jouw boodschap zo leuk, helder en krachtig mogelijk op papier zet en hoe je de aandacht grijpt en vast blijft houden.

Wat vinden cursisten van de schrijfcursus?

“Episch. Het verandert je schrijven. Ik adviseer je de prijzen te verhogen. Hierdoor zullen mensen nog fanatieker je cursus volgen omdat ze meer hebben geïnvesteerd. Kortom: hoe meer iemand betaalt hoe gemotiveerder hij is. Het is dus in het belang van de klant om hoge tarieven te hanteren. Ik merk dat ik de cursus vaak moet herhalen om de tips me eigen te maken. Alle tips samen vormen het grote geheel.” – Danny Buts

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw opleiding. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  – Kristel Houtappels

Lees meer over de schrijfcursus

 

Nog niet uitgelezen?

Geloof ik niet. Je hebt de helft gescand, hé? Ja, ja. Geef maar toe. Maakt niet uit. Hopelijk vind je deze -> populaire artikelen wel leuk.

Delen: