Over 000.nl en Ruben Bunskoeke

Jup, ik weet het. Eigenlijk zou ik hier een foto moeten plaatsen waar ik naar de camera kijk. Met een glimlach. En zonder pet.

 

Voor mij (en op 000.nl) staat één vraag centraal:

Hoe maak je ‘kleine’ bedrijven succesvol(ler) online?

Uit die vraag vloeien meer vragen, zoals:

  • Hoe kan je met weinig resources (geld, tijd en netwerk) zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe krijg je een ‘top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan. En de basis bestaat niet uit middelen, zoals SEO of tools, zoals WordPress. Dat komt pas later.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste, hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan als een effectieve strategie uitstippelen en passende middelen en tools vinden.

Maar het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

 

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie.

 

Praktische online marketing

Vanuit de basis – vanuit de mens – moeten we ondernemen. En ik wil je daarmee helpen.

Op 000.nl kan je regelmatig nieuwe artikelen met tips, inzichten en handleidingen vinden die jou verder helpen. De beste manier om op te hoogte te blijven van nieuwe artikelen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (kan zo hieronder) of mij te volgen op Twitter of Facebook.

 

Wat zeggen anderen over 000.nl?

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders. – Elja Daae

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot. – Kitty Killian

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen.
Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft. – Emmy

Gratis toolkit met e-books over marketing, SEO en het ondernemerschap?

Schrijf je dan zo hieronder in.

Als jij je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je direct het e-book  ‘4 genegeerde inzichten voor meer (online) succes’.

Maar je krijgt ook meer:

  • Je krijgt een seintje wanneer er een nieuw artikel online is.
  • Je krijgt cadeautjes, zoals PDF met toffe inzichten, feiten en quotes over ondernemen, copywriting, sales en marketing.
  • En je krijgt bonus e-books met titels zoals: ’11 dingen die je nu kunt doen om meer te gaan verkopen’ en ‘De essentie van SEO in 1 A4’tje’

 

Wil je de toolkit ontvangen? Vul dan je e-mail in en druk op ‘subscribe’.


 

De cursussen van 000.nl

Voor de mensen die echt serieus aan de slag willen, heb ik een aantal praktische cursussen.

 

Kijk, je kan alles leren door twee tot vijf jaar lang de beste marketingblogs te lezen en door veel te experimenteren op je eigen website. Maar je kan ook alle kennis die je nodig hebt in één klap kopen. Dit bespaart je een hoop tijd, stress en een periode waar je sub-optimaal bezig bent. Alle troep heb ik er uit gefilterd en de best werkende tips, tactieken en strategieën blijven over.

Een praktische, stap voor stap, online SEO cursus

SEO is in de basis de weg naar het worden van de meest informatieve en bruikbare site voor jouw doelgroep.

En als je het slim aanpakt, zoals we het in deze cursus gaan doen, dan groeit het aantal bezoekers dat je vanuit Google krijgt gelijk met de mate dat jouw website beter wordt.

Van een paar honderd bezoekers per maand naar een paar duizend. En van een paar duizend bezoekers per maand naar tienduizenden.

Met de juiste tips, technieken en ondersteuning kunnen we SEO slim aanpakken.

Wat zeggen cursisten over de SEO cursus?

“Voor iedereen die de cursus nog niet gevolgd heeft: aanrader!” – Hilde Van den Broeck

“Omdat ik geen zelfstandige ondernemer ben hebben sommige onderwerpen iets minder aandacht van mij. Wat het SEO gedeelte betreft is het goed. De reacties van jou op vragen van mij zijn snel. Dus ik ben dik tevreden” – Funs Lemmens

“Interessant en direct praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan. Bijna in spreektaal geschreven, zodat het nog wat meer aanspreekt en prettiger is om te lezen.” – Johan Kornet

“Een openbaring, mijn neef gaf aan dat SEO iets voor mij zou zijn, en hij heeft helemaal gelijk. Schrijven is een ding, maar het goochelen met cijfers en uitkomsten is een ander ding. Iets dat mij eigenlijk wel heel goed bevalt. En dat wordt in deze SEO cursus haarfijn uit de doeken gedaan, en daarom geef ik deze cursus een 10+” – Bart Diks

Lees meer over de SEO cursus

 

Cursus: betere teksten leren schrijven

Aan de basis van online marketing staat het maken van iets dat men wilt lezen/horen/zien. Je moet iets kunnen maken dat de aandacht van de doelgroep pakt en vasthoudt.

Je moet iets maken dat beter is dan wat jouw concurrenten maken.

Het draait om wat je zegt en hoe je het zegt.

In deze cursus leer je waar je het over moet hebben, hoe je jouw boodschap zo leuk, helder en krachtig mogelijk op papier zet en hoe je de aandacht grijpt en vast blijft houden.

 

Wat vinden cursisten van de schrijfcursus?

“Episch. Het verandert je schrijven. Ik adviseer je de prijzen te verhogen. Hierdoor zullen mensen nog fanatieker je cursus volgen omdat ze meer hebben geïnvesteerd. Kortom: hoe meer iemand betaalt hoe gemotiveerder hij is. Het is dus in het belang van de klant om hoge tarieven te hanteren. Ik merk dat ik de cursus vaak moet herhalen om de tips me eigen te maken. Alle tips samen vormen het grote geheel.” – Danny Buts

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw opleiding. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  – Kristel Houtappels

Lees meer over de schrijfcursus

Over Ruben Bunskoeke

Hi!

Ik ben Ruben Bunskoeke. Een online marketeer / SEO’er / ondernemer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, SEO, psychologie, filosofie en het maken van slecht getekende tekeningen.

 

Rebel1
Een voorbeeld van een matig getekende illustratie van een half naakte sambabalspelende rebel die experimenteert.

Ik vind het tof om ondernemers te helpen om succesvoller te worden online. En daarom doe ik dat ook de hele dag. Leren en adviseren. Ik vind het tof om bestaande websites structureel te laten groeien en strategieën uit te stippelen voor nieuwe websites. Meer nieuwe bezoekers, meer terugkomende bezoekers en meer sales. Het mengen van kennis, creativiteit, ervaring en harde feiten om een effectieve strategie op te stellen.

En ik help ook graag mensen die willen starten met een websiteblog en/of onderneming. Het is namelijk al lastig genoeg. Ik wil die persoon zijn waar ze op kunnen terugvallen voor informatie, motivatie en steun.

Ik wil dat ze zo weinig mogelijk beginnersfouten maken – die zijn namelijk niet nodig. Dat ze beginnen met een sterke domeinnaam en een goed hostingpakket. Dat ze kiezen voor WordPress en een professioneel thema. En dat ze vanaf dag 1 weten wat ze moeten doen en waar ze aan moeten (en kunnen) werken om langzaam (maar zo snel mogelijk) succesvol te worden. Gewoon meer mensen succesvol maken. En sinds 2012 heb ik al duizenden ondernemers geholpen met maken en verbeteren van hun website, marketing, SEO en onderneming.

Ruben is ook te vinden op Twitter, Google+ en Linkedin.

  1. Twitter @RubenBunskoeke
  2. Google + van Ruben Bunskoeke
  3. Linkedin

Wat!?!

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Pfff.. Oké. Vooruit.

  • Ruziet vaak met taal. Ik heb dyslexie. Wat!? Iemand die Communicatie heeft gestudeerd en dyslexie heeft? Ja. Dat klopt.
  • INTP. Dat is een persoonlijkheidstype. In het kort: een introvert die over (te) veel dingen (te) moeilijk denkt.
  • Leest boeken. Hier mijn GoodReads account. Voeg me toe. Is gezellig.
  • Vind festivals en feestjes, net als 3/4 van Nederland, tof.
  • Heeft meer dan 1300 films gekeken (het zien van de hele top IMDb staat op mijn to-do lijstje).
  • Ik luister best wel veel muziek. En bijna elk soort genre wel. Indie, hiphop, pop, elektronisch, soul, jazz en combinatie van al die genres.
  • Drinkt zijn koffie zwart.
  • Kan een kraanvogel vouwen (Ja ja. Started from the bottom, now i’m here).

Over the bottom gesproken, daar zijn we nu.

Nog niet uitgelezen? Dan kan je bij deze populaire artikelen terecht. Of een mailtje sturen naar ruben@000.nl… als je dat om een of andere reden zou willen.