Over Ruben Bunskoeke & 000.nl

Laatste update: 2 november 2021 door Ruben Bunskoeke

Je hoeft het niet alleen te doen.

Echt niet.

Ondernemen is geen eenmansmissie. Ook niet als je het in je eentje doet. Het is geen persoonlijke vuurproef. Het is geen test om te zien of jij waardig genoeg bent om succesvol te worden.

Fuck dat.

Waarom ondernemen we?

Omdat je meer vrijheid wil, toch? Vrijheid om te bepalen wat je doet, hoe je dat doet, wanneer je dat doet en hoeveel geld je daarvoor vraagt.

Waarom zou je dan niet alle hulp accepteren en inschakelen om die vrijheid te krijgen? Om succesvoller te worden? Alleen falen is niet beter of eervoller dan samen slagen.En je komt verder als je om hulp vraagt – en aangeboden hulp accepteert.

Don’t worry. I got your back

Ik help je met advies, antwoorden, nieuwe ingevingen, een glimlach, inspiratie of een duwtje in de rug.

Hier een paar populaire artikelen die je verder kunnen helpen:

Maarrr.. wie ben jij eigenlijk?

Oh, shit. Vergeten voor te stellen. Excuses.

Ik ben Ruben Bunskoeke

Een SEO’er / online marketeer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, het begrijpen van de mens (psychologie, sociologie en filosofie), creativiteit, geschiedenis en het oplossen van complexe problemen.

In 2010 nam ik als student mijn allereerste stapjes in de wereld van online marketing en sinds 2012 ben ik officieel begonnen met 000.nl en het helpen van ondernemers met online marketing, SEO, copywriting en het bouwen en verbeteren van een eigen website.

Mijn: LinkedIn

Jup, ik weet het. Eigenlijk zou ik hier – als ondernemer – een foto moeten plaatsen met een gestreken overhemd. Zonder pet. En een Colgate glimlach. But that’s not me.

Hmm.. even kijken. Wat kan ik nog meer vertellen?

Ik ben redelijk introvert. Dus waarschijnlijk zeg ik ‘nee, dank je’ op de vraag: zullen we een bakje koffie drinken? Niet persoonlijks hoor. Je mag mij natuurlijk wel mailen. Leuk zelfs.

Wat!?

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Jeez. Vooruit.

  • Ik ben op Twitter te vinden: @RubenBunskoeke
  • Ik wil alle films in de IMDb top 250 zien (195/250).
  • Ik lees. Ik ben vooral fan van fantasy, sci-fi en non-fictie over tjah, bijna alles wel: psychologie, sociologie, filosofie, geschiedenis, creativiteit, ondernemen, koken, marketing en investeren. Hier mijn GoodReads account – dat is een soort IMDb voor boeken.
  • Mijn twee grootste reizen waren naar Cuba en Japan
  • INTP
  • Ik game regelmatig – vooral strategy, RPG’s en shooters.
  • Ik heb bijna altijd wel muziek aan en ik ga graag naar optredens. Ik luister vooral naar indie, hiphop, r&b, pop en elektronisch. Mijn Spotify.
  • And last, but not least: ik kan een kraanvogel vouwen – uhuh… started from the bottom, now i’m here.

Oké, genoeg over mij.

Op 000.nl staat één vraag centraal:

Hoe krijg je op een eerlijke, duurzame en realistische manier meer bezoekers en klanten?

Of nou, dat zijn eigenlijk drie vragen.

Laat ik het snel anders zeggen: Hoe maak je bedrijven succesvoller online? Met een focus op de lange termijn.

Nog steeds een lastige, vrij brede vraag (maar dat zijn ook de meest interessante vragen). Een vraag waar steeds kleine vragen uit vloeien, zoals:

  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe kan je met weinig resources zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe krijg je een ’top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan.

De basis van marketing bestaat niet uit systemen, zoals SEO, bloggen, social media en nieuwsbrieven.

De basis draait – en dit vergeten we vaak – om het maken van iets van waarde. Iets dat de aandacht pakt. Geen fluff. Geen basisinformatie die twintigduizend keer herkauwd is. Maar nuttige informatie – het liefst leuk gepresenteerd – waar de lezer ook echt wat aan heeft.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste: hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan bij het uitstippelen van een effectieve online marketingstrategie en het vinden van passende middelen en tools.

Maar… het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie. Be like water – zoals Bruce Lee zou zeggen.

Praktische online marketing

Vanuit de basis – vanuit de mens – moeten we ondernemen. En ik wil je daarmee helpen.

Op 000.nl kan je onregelmatig nieuwe artikelen met tips, inzichten en handleidingen vinden die jou verder helpen. De beste manier om op te hoogte te blijven van nieuwe artikelen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (kan zo hieronder) of mij te volgen op Twitter.

Wat zeggen anderen over 000.nl?

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders.

– Elja Daae

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot.

– Kitty Killian

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen. Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft.

– Emmy

“Episch. Het verandert je schrijven..”

– Danny

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw opleiding. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  –

Kristel Houtappels

Lees meer over de schrijfcursus

Nog niet uitgelezen?

Hier kan je een grote verzameling van artikelen vinden over marketing, SEO, copywriting en het ondernemerschap. Er zit vast een tip bij die je nog niet kent.

Was dit artikel behulpzaam?