Over Ruben Bunskoeke & 000.nl

Auteur: Ruben Bunskoeke
Laatste update: 4 maart 2024

De meeste mensen doen maar wat met marketing.

En dat zie je ook vaak terug in de resultaten. Gevuld met sporadische successen, lange stiltes en een stagnerende lijn aan bezoekers en nieuwe klanten. Bij zo’n grafiek op een hartmonitor zou de noodknop allang ingedrukt zijn – in de wereld van marketing blijft men het vaak uitstellen – terwijl marketing ook hun levensader is.

Met effectieve marketing probeer je die toevalligheid te elimineren. Je experimenteert op basis van een doordachte strategie, waarbij je constant leert en de resultaten een positieve effect op jouw vorige en toekomstige werk.

Dit gebeurt niet zomaar.

Je hebt een marketingstrategie nodig die bestaat uit meerdere complementaire tactieken, gevuld met marketingacties die de doelgroep verder helpt – op de plekken waar ze nu zijn. Soms doe je dat met een oplossing, soms met het wegnemen van een drempel, soms met inspiratie, een reikende hand of een glimlach.

Ik kan je hierbij helpen.

Ik help je met advies, cursussen, diensten, nieuwe ingevingen, een glimlach, inspiratie of een duwtje in de rug.

Hier een paar populaire artikelen die je verder kunnen helpen:

Maarrr.. wie ben jij eigenlijk?

Oh, shit. Vergeten voor te stellen. Excuses.

Ik ben Ruben Bunskoeke

Een online marketeer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, creativiteit, het begrijpen van de mens (psychologie, sociologie en filosofie), nieuwe dingen leren, geschiedenis en nog wel 162 andere dingen.

Sinds 2012 ben ik al bezig met het helpen van ondernemers met online marketing, SEO, copywriting en het bouwen en verbeteren van een eigen website.

Mijn: LinkedIn

Wat!?

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Jeez. Vooruit.

  • Ik ben op Twitter te vinden: @RubenBunskoeke.
  • Ik heb alle films in de IMDb top 250 gezien.
  • Ik lees regelmatig. Ik ben vooral fan van fantasy, sci-fi en non-fictie over tjah, bijna alles wel: psychologie, sociologie, filosofie, geschiedenis, creativiteit, ondernemen, biografieën, wetenschap, koken en investeren. Hier mijn GoodReads account.
  • Ik heb bijna altijd wel muziek aan en ik ga graag naar optredens en festivals. Ik luister naar bijna alles wel: indie, elektronisch, pop, hiphop, punk, rock en r&b. Mijn Spotify.
  • Ben een fan van (board)games. Met een speciaal plekje in mijn hart voor DnD.
  • Mijn twee grootste reizen waren naar Cuba en Japan.
  • En, niet te vergeten: ik kan een kraanvogel vouwen – uhuh, started from the bottom, now we here.

Oké, genoeg over mij.

Op 000.nl staat één vraag centraal:

Hoe krijg je op een eerlijke, duurzame en realistische manier meer bezoekers en klanten?

Of nou, dat zijn eigenlijk drie vragen.

Laat ik het snel anders zeggen: Hoe maak je bedrijven succesvoller online? Met een focus op de lange termijn.

Nog steeds een lastige, vrij brede vraag (maar dat zijn ook de meest interessante vragen). Een vraag waar steeds kleine vragen uit vloeien, zoals:

  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe kan je met weinig resources zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe krijg je een ’top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan.

De basis van marketing bestaat niet uit systemen, zoals SEO, bloggen, social media en nieuwsbrieven.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste: hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan bij het uitstippelen van een effectieve online marketingstrategie en het vinden van passende middelen en tools.

Maar… het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie. Be like water – zoals Bruce Lee zou zeggen.

Iedereen kan wel wat hulp gebruiken

Je hoeft het namelijk niet alleen te doen.

Echt niet.

Ondernemen is geen eenmansmissie. Ook niet als je het in je eentje doet. Het is geen persoonlijke vuurproef. Het is geen test om te zien of jij waardig genoeg bent om succesvol te worden.

Kijk, waarom onderneem je?

Omdat je meer vrijheid wil. Vrijheid om te bepalen wat je doet, hoe je dat doet, wanneer je dat doet en hoeveel geld je daarvoor vraagt.

Waarom zou je dan niet alle hulp accepteren en inschakelen om die vrijheid te krijgen? Alleen falen is niet beter of eervoller dan samen slagen. Alleen het eindresultaat telt.

Wat zeggen anderen over 000.nl?

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot.

– Kitty Killian

Ze bestaan nog: online pro’s die meer geven dan je verwacht.

Qua inhoud, energie en inspiratie weet Ruben me elke keer weer te verrassen.

Keep the vibe alive!

Didie Schackman

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders.

– Elja Daae

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen. Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft.

– Emmy

“Episch. Het verandert je schrijven..”

– Danny

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw cursus. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  –

Kristel Houtappels

Upgrade jouw marketingkennis en skills met de 6-in-1 cursus online marketing

Heb je iets aan dit artikel gehad?