Ruben Bunskoeke & 000.nl

Je hoeft het niet alleen te doen.

Echt niet.

Ondernemen is geen eenmansmissie. Ook niet als je het in je eentje doet.

Het is geen persoonlijke vuurproef. Het is geen test om te zien of jij waardig genoeg bent om succesvol te worden.

Fuck dat

Waarom onderneem je?

Omdat je meer vrijheid wilt. Toch?

Vrijheid om te bepalen wat je doet, hoe je dat doet, wanneer je dat doet en hoeveel geld je daarvoor vraagt.

Waarom zou je dan niet alle hulp accepteren en inschakelen om die vrijheid te krijgen? Om succesvol(ler) te worden? Alleen falen is niet beter dan samen slagen.

Wie houdt je tegen?

Jouw ego.

De gedachten dat je het zelf moet doen. Moet kunnen. De gedachten dat samenwerken of je laten helpen valsspelen is.

Dat is bullshit. And you know it.

Dit is geen basisschool. Je wordt niet beoordeeld op inzet of kennis. Je wordt niet bestraft als jij je laat adviseren of je werk door iemand anders laat doen. Het enige wat telt is het resultaat en het daadwerkelijk helpen van jouw klanten.

En je komt verder als jij je laat helpen – zodat jij andere kunt helpen.

Don’t worry. I got your back

Ik heb een honderdtal artikelen over zoekmachine optimalisatie, ondernemen, copywriting en het maken van gebruiksvriendelijke websites die verkopen.

Wil je serieus aan de slag?

Dan is een online cursus de beste optie.

Maarrr.. wie ben jij eigenlijk?

Oh, shit. Vergeten voor te stellen. Excuses.

Ik ben Ruben Bunskoeke. Een online marketeer / SEO’er / copywriter / ondernemer die houdt van goed-in-elkaar-zittende websites, psychologie, marketing, filosofie, geschiedenis, strategie, copywriting en usability.

Jup, ik weet het. Eigenlijk zou ik hier een foto moeten plaatsen waar ik naar de camera kijk. Met een glimlach. En zonder pet. Maar dat zou dan een leugen zijn. 9 van de 10 keer heb ik een pet op en glimlach ik niet :). Dus, tja.

Hmm.. even kijken. Wat kan ik nog meer vertellen?

Mijn persoonlijkheidstype is een INTP. In het kort: een introvert die over te veel dingen te moeilijk denkt – terwijl dat meestal niet nodig is.. Handig bij het analyseren en oplossen van complexe vraagstukken. Niet zo handig in andere gebieden.

Wat!?!

Wil je het nog persoonlijker hebben?

Pfff.. Oké. Vooruit.

  • Ruziet vaak met taal. Ik heb dyslexie. Wat!? Iemand die Communicatie heeft gestudeerd en dyslexie heeft? Ja. Dat klopt.
  • Ik ben te vinden op Twitter: Twitter @RubenBunskoeke
  • Onderneemt sinds 2012.
  • Leest. Hier mijn GoodReads account (dat is een soort IMDb voor boeken).
  • Heeft meer dan 1300 films (en een hoop series) gekeken – het zien van de top 250 films staat op mijn to-do lijstje.
  • Ik heb bijna altijd wel muziek aanstaan. Bijna elk soort genre wel. Indie, hiphop, pop, elektronisch, soul, jazz en combinatie van al die genres.
  • Drinkt zijn koffie zwart.
  • Kan een kraanvogel vouwen – uhuh… started from the bottom, now i’m here.

Op 000.nl staat één vraag centraal:

Hoe krijg je op een eerlijke, duurzame en realistische manier meer bezoekers en klanten?

Of anders verwoord: Hoe maak je ‘kleine’ bedrijven succesvoller online?

Een lastige, vrij brede vraag.  Een vraag waar steeds kleine vragen uit vloeien, zoals:

  • Hoe maak je iets wat mensen willen lezen en delen?
  • Hoe kan je met weinig resources zo veel mogelijk bereiken?
  • Hoe krijg je meer bezoekers vanuit de zoekmachine, zodat je niet alleen overleeft, maar groeit?
  • Hoe krijg je een ‘top-of-the-mind’-positie bij jouw bezoekers?

Om antwoord te geven op de bovenstaande vragen moeten we eerst naar de basis van marketing en ondernemen gaan.

De basis van marketing bestaat niet uit systemen, zoals SEO, bloggen, social media en nieuwsbrieven.

De basis draait – en dit vergeten we vaak – om het maken van iets van waarde. Iets dat de aandacht pakt. Geen fluff. Geen basisinformatie dat twintigduizend keer herkauwd is. Maar nuttige informatie – het liefst leuk gepresenteerd – waar de lezer ook echt wat aan heeft.

Marketing en ondernemen draait om mensen

En om iets specifieker te zijn.  Het draait om jou en jouw doelgroep.

Het draait om wie jouw doelgroep is, wat ze vinden, wat ze denken en het allerbelangrijkste: hoe ze handelen. Die informatie moet aan de basis staan bij het uitstippelen van een effectieve online marketingstrategie en het vinden van passende middelen en tools.

Maar… het draait ook om jou.

  • Jij moet namelijk al het werk verrichten.
  • Jij moet met de ideeën komen.
  • Jij moet het product of de dienst uitdenken en werken.
  • Jij moet leren wat voor jou en jouw doelgroep werkt.
  • Jij moet de motivatie vinden, wanneer het niet zo goed gaat.
  • Jij moet de middelen kiezen waar jij jouw doelen mee wilt behalen.
  • Jij moet zo snel mogelijke de middelen die jij kiest, zoals SEO, e-mailmarketing en bloggen, leren en toepassen.

Er is geen strategie, tactiek of tip die voor iedereen werkt.

Er zijn geen copy-and-paste formules voor marketing en het ondernemerschap. Je moet selectief te werk gaan en goed kijken wat voor jou en jouw doelgroep werkt.

Jup, Sun Tzu is ook toe te passen op marketing en het ondernemerschap. Succesvolle marketing is marketing dat bij jou past en wat bij jouw doelgroep werkt. We moeten ons aanpassen aan de situatie.

Praktische online marketing

Vanuit de basis – vanuit de mens – moeten we ondernemen. En ik wil je daarmee helpen.

Op 000.nl kan je onregelmatig nieuwe artikelen met tips, inzichten en handleidingen vinden die jou verder helpen. De beste manier om op te hoogte te blijven van nieuwe artikelen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief (kan zo hieronder) of mij te volgen op Twitter.

Wat zeggen anderen over 000.nl?

000.nl: Een blog over SEO. No-nonsense, eerlijk en lekker geschreven. Anders dan anders. – Elja Daae

Ruben. Man. Wat ben jij langzaamaan een fantastische blogger. Origineel. Eerlijk. Goed doordacht. Echt een genot. – Kitty Killian

Dankjewel voor je gratis e-book! Je schrijft echt zo precies over waar ik tegen aan loop als starter. Ik ben echt obsessed ineens al je blogs/artikelen etc. aan het lezen. Je komt goed to the point en geeft echt bruikbare tips. Dat kun je niet van iedereen zeggen die gratis dingen weg geeft. – Emmy

Gratis toolkit met e-books over marketing, SEO en het ondernemerschap?

Schrijf je dan zo hieronder in.

Als jij je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je direct het e-book  ‘4 genegeerde inzichten voor meer (online) succes’.

Maar je krijgt ook meer:

  • Je krijgt een seintje wanneer er een nieuw artikel online is.
  • Je krijgt cadeautjes, zoals PDF met toffe inzichten, feiten en quotes over ondernemen, copywriting, sales en marketing.
  • En je krijgt bonus e-books met titels zoals: ’11 dingen die je nu kunt doen om meer te gaan verkopen’ en ‘De essentie van SEO in 1 A4’tje’

Wil je de toolkit ontvangen? Vul dan je e-mail in en druk op ‘subscribe’.