Het Open Source marketing model

Online Marketing is een zeer breed vakgebied.  Het is een vakgebied waar meerdere vakgebieden samenkomen.

Onder online marketing vallen alle werkzaamheden waarbij een product, dienst of website beter onder de aandacht bij de doelgroep wordt gebracht.

Van design tot verkoop en van content creatie tot PR.

Er zijn honderden (misschien wel duizenden) tactieken om een product, dienst of website beter onder de aandacht bij de doelgroep te brengen.

Open Source Online Marketing Model

In plaats van het geven van mijn interpretatie bij een online marketing model, wil ik wat anders proberen.

Een online marketing model waar de lezer, ja jij dus, een uitleg bij geeft.

Het doel? Een mooie verzameling van andere inzichten, ideeën en tips van lezers.

Waar we juist van elkaar leren.

Wie gaf zijn visie al?

Dus hoe zie jij dit model? Wat haal jij eruit?

Laat het weten in de reacties en jouw interpretatie wordt in het artikel verwerkt (met een link naar je website natuurlijk).

Online Marketing
Online Marketing

 

Interpretatie Online Marketing Strategie Model van Koen Knol

Bovenaan begint iedereen met niks meer dan een website, een paar Social Media accounts en een aantal links en verwijzingen.

De eigenaar heeft kennis van een bepaald onderwerp, maar doet hier nog niks mee -> Koud!

Hij begint zijn kennis te delen door middel van een bloggen en mailing. In het begin zal het nog niet zo snel bekend worden en niet veel gelezen worden!

Naar mate de tijd vordert en er meer “kwalitatief” goede blogs worden gepost, zal de website worden opgemerkt en meer bekendheid krijgen -> Warm!

Hierdoor komende steeds meer bezoekers op je website en zal je vaker ge-mentiont worden, meer links naar je pagina krijgen en meer verwijzingen krijgen en zullen de er meer verkopen komen.

Moraal van het verhaal:

  • Iedereen begint bij het begin en je moet ergens beginnen.
  • Kennisdeling zorgt voor meer bekendheid, verwijzingen, bezoekers en verkopen
  • Blijf consistent content delen aan je volgers
  • Geef nooit op?! ;)

 

Interpretatie Online Marketing Strategie Model van Christian Slagter

Je website is het startpunt van je online danwel content marketing strategie.

Door middel van het creëren van waardevolle en unieke content trekt je bezoekers naar je website en blog. Zij zijn vooral op zoek naar kennis en een koude lead.

Diezelfde lead kan warmer worden wanneer ze terugkeren naar je website voor meer informatie en een andere houding gaan aannemen. Zij gaan je bijvoorbeeld meer zien als een autoriteit op een bepaald vakgebied.

Doordat je ‘top of mind’ bent bij de bezoeker zullen zij eerder aan je denken wanneer zij iets willen doen met bijvoorbeeld content marketing. Dit kan zodoende uiteindelijk leiden tot een sale, zeker omdat ze al bekend zijn met je kennis en kunde.

Dit gedrag kan nog verder veranderen als zij ook je content gaan delen met anderen, wat je links, referenties en nieuwe bezoekers oplevert. Hierdoor worden zij een soort van ambassadeur voor je.

 

Interpretatie Online Marketing Strategie Model van Chiel

Een bezoeker is in eerste instantie niet op zoek naar het kopen van een product of iets dergelijks. Hij of zij wil antwoorden krijgen op een bepaalde vraag.
Door kennis te delen via mail, blog of social media laat je zien dat jij kennis van zaken hebt.

Wanneer je dit goed aanpakt help je bezoekers met het vinden van een oplossing op hun vraag. De bezoeker zal dan sneller terugkomen wanneer deze weer een vraag heeft. Het gaat erom de bezoeker te overtuigen dat JIJ een expert bent. Zo neemt de bezoeker een positieve houding aan ten opzichte van jouw website.

Dit allemaal zal uiteindelijk leiden tot één of meerdere doelen, namelijk:

  • Een sale;
  • Een mention of link;
  • Een referentie;
0
Auteur: Ruben Bunskoeke




8 responses to “Het Open Source marketing model

  1. Wat je ziet in het model.

    Ik wou proberen of het lukt om met meerdere lezers een uitleg te geven bij het model. Een open-source artikel, iedereen kan meewerken.

    Zo zou de ene lezer het model anders zien dan de ander. Van een perspectief van een marketeer, vanuit content marketing gezien of vanuit het oogpunt van een ondernemer.

    En misschien hebben we over een tijdje een leuk artikel met diverse tips, meningen en interpretaties van het model.

    Ga je ook een poging wagen?

  2. Het wordt mij ook niet meteen duidelijk wat er met dit model wordt bedoeld, maar ik zal een poging doen om te vertellen wat ik er in zie ;) Neem me niet kwalijk als het heel anders bedoeld is…

    Ik bekijk het model van boven naar onder.

    “Edit Admin: Interpretatie toegevoegd aan het artikel”

    Kan de houding en gedrag niet helemaal plaatsen in mijn verhaal… :p

  3. Nice!! Tof dat je het voortouw neemt!

    Leuk verhaal en mooie tips :)

    Je hoeft natuurlijk niet alle gegevens in het model te gebruiken, gewoon wat je er zelf in ziet :)We zien allemaal wat anders erin en juist daarvan kunnen we leren!

    Wie volgt?

  4. Leuk initiatief Ruben, goed bedankt!

    Ik zal ook eens een poging wagen:

    “Edit Admin: Interpretatie toegevoegd aan het artikel”

    Ik hoop dat dit een beetje in de buurt komt van wat je in gedachte hebt?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *