Wat kun je doen om meer bezoekers en klanten te krijgen?
Het is een eeuwenoude vraag.
Met deze groeiende lijst met meer dan 50 creatieve en traditionele marketing voorbeelden en tactieken, heb je meer houvast en inspiratie om het probleem aan te vallen.
Online marketing voorbeelden en tips – op basis van psychologie
Marketing is niet het simpelweg kiezen: ik ga bloggen en op LinkedIn zetten.
Om het geluk uit marketing te halen, moet je bewust kiezen en experimenteren. Met het doel om een paar dingen te vinden die voor jou werken. Er moet een achterliggende gedachten zijn. Een lichte focus. Marketing draait namelijk niet alleen om aandacht, het draait om voorkeur.
Want wat ga je dan precies doen? Waarom gaat het werken? Waar ga je over schrijven? Hoe zorg je dat je meer aandacht, vertrouwen en voorkeur krijgt?
Goed worden in online marketing
De onderstaande online marketing tactieken zijn een onderdeel van een uitgebreide cursus over online marketing.
59 online marketing tactieken voor meer aandacht en klanten
Deze tactieken zijn gebaseerd op hoe de mens denkt en werkt. Het is daarna aan jou om een combinatie van tactieken te kiezen die bij jou en de doelgroep past.
- Niet alleen optimaliseren, maar ook upgraden
- Sneak peek en teasers
- Onverwachte doelgroepen (alleen beschikbaar via de cursus)
- Werk samen en verdubbel jouw bereik
- De Zwitserland tactiek (alleen via de cursus)
- Wees een betere klant
- Midas touch (alleen beschikbaar via de cursus)
- Judge, jury and executor: content curation
- Gambler’s paradise (alleen via de cursus)
- Weggevertje
- Klein, kleiner, kleinst (alleen beschikbaar via de cursus)
- Omgekeerde casestudy
- Wees niet efficient
- Spotlight marketing (alleen via de cursus)
- “Elk voordeel alleen is de moeite al waard” – Ruben Bunskoeke
- Gesponsord door 000.nl: voor creative marketingtactieken
- Teren op jouw verleden (alleen beschikbaar via de cursus)
- Het SEO spinnenweb
- Wees direct op LinkedIn
- Horizontale en verticale zoekwoorden (in de cursus)
- Schrijf over cliches
- 20 fans in 1 uur
- In de loopgraven (alleen beschikbaar via de cursus)
- Mastermind
- Big Fish (alleen via de cursus)
- Time for power (alleen beschikbaar via de cursus)
- Q&A video’s
- Mission (Im)possible (alleen via de cursus)
- Een eigen mini-bibliotheek
- Cornerstone content
- Buig het perspectief en verander de realiteit
- SEO: Op het juiste moment op de juiste plaats (alleen in de cursus)
- Klop aan bij de competitie
- Het beste beentje voor (alleen beschikbaar via de cursus)
- Lees dit als je denkt over het schrijven van een boek over jouw vak
- Wanneer verkopen niet het doel is (alleen via de cursus)
- Twist and Shout
- Voet tussen de deur (alleen beschikbaar via de cursus)
- Laat iemand anders jouw producten verkopen
- Maak illustraties
- Scoren met een paar extra woorden
- Een effectief koud mailtje (alleen via de cursus)
- 3 creatieve e-mailmarketing tips
- Big Mac marketing (alleen beschikbaar via de cursus)
- Microcopy: Little acts of bravery
- Orde en gemak: een mooi lijstje
- 9 van de 10 tandartsen raden dit artikel aan
- The good, the bad and the ugly (alleen via de cursus)
- Een ander koud mailtje dat werkt (alleen beschikbaar via de cursus)
- Hoe maak je content minder saai?
- Free publicity
- Wie goed doet: win-win-win (alleen beschikbaar via de cursus)
- Bonus dienst
- Het meest onbenutte stukje vastgoed op een pagina (alleen in de cursus)
- “Have You Met Ted?
- Levendig schrijven
- Supergespecialiseerde nieuwsbrief (in cursus)
- Trouw met een idee
Online marketing tactieken en tips die werken
Benieuwd naar de rest van de tactieken en voorbeelden?
Er zijn twee manieren om alle tactieken te krijgen, plus een lading lesssen over strategie en marketingpsychologie:
- De beknopte online marketing cursus: met tactieken, strategie en inzichten uit de marketingpsychologie.
- De 6-in-1 cursus marketing en ondernemen: met complete cursussen en honderden lessen over SEO, marketing, copywriting en ondernemen.