Wat ik zou doen als ik helemaal opnieuw moest beginnen

Laatste update: 25 september 2018 door Ruben Bunskoeke

Nou.

Inhoudelijk gezien zou ik niet veel anders doen. Wel zou ik een paar beslissingen eerder nemen.

Hoe ik het anders zou doen

1. Een WordPress website maken (met een minimalistisch ThemeForrest thema) en de link van de website in elk social media profiel zetten.

2. Een ‘over’-pagina maken en zowel op de homepage als ‘over’-pagina een inschrijfformulier voor mijn nieuwsbrief plaatsen.

3. Een dienstpagina maken. Ik zal beginnen met het aanbieden van diensten, omdat je met minder bezoekers rendabel kan zijn en omdat je zo snel leert waar de klant mee zit en waar de ‘echte’ problemen zitten. Besteedt 150% meer tijd en energie – dan afgesproken, aan elke opdracht.

4. Dan ga ik op zoek naar een paar redelijk populaire onderwerpen in mijn vakgebied, door blogs in mijn niche te bestuderen, door de zoekwoordplanner te gebruiken en door forums te bestuderen.

Ik zou dan kiezen voor;

  • SEO tips
  • Hoger in Google komen
  • Populairste Online Marketing blogs

5. Verder zal ik elke korte vraag die ik tijdens mijn zoektocht tegenkom noteren. Alle vragen + antwoorden zal ik bundelen in een e-book en die gratis weggeven wanneer iemand zich inschrijft voor mijn nieuwsbrief.

6.  Voor alle drie de onderwerpen (stap 4) zal ik een uitgebreid blogartikel maken (1500+ woorden) en die promoten via Twitter en LinkedIn. Onder elk artikel zal ik een inschrijfformulier plaatsen en natuurlijk voor elk artikel een awesome titel verzinnen.

7.   Daarna zal ik me een paar maanden focussen op het schrijven van gastartikelen en proberen zichtbaar te worden bij peers (door ze te volgen, door ze te helpen en door op hun blogs te reageren). Iedereen die vanaf een gastartikel op mijn website komt, ziet 3 longreads + meerdere inschrijfformulieren. Misschien ook nog wat linkjes aanvragen bij startpagina’s met een redelijk hoge Page Authority. Gewoon omdat het kan.

8.   Na een paar maanden heb je een redelijke maillijst met een paar honderd inschrijvers + wat linkjes van die gastartikelen. Daarna zou ik eens in de 2 weken of in de maand een longread publiceren op mijn website. Alle longreads zullen in het eerste jaar gericht zijn op een redelijk populair zoekwoord, waar ik op wil ranken. Als ik 6 uur bezig ben met 1 artikel, zal ik ook 6 uur besteden aan promotie. Of minstens 2 a 3.

11. De rest van het jaar zou in het teken staan van;

  • Het publiceren van 1 longread per maand.
  • Het publiceren van 1 of 2 kortere informatieve artikelen per maand die gericht zijn op een (long tail) zoekwoord.
  • Het netwerken met peers.
  • Het optimaliseren van al geschreven artikelen.

12. Na een jaar – misschien 2 – zou ik genoeg inschrijvers, bezoekers vanuit Google, klanten en ervaring hebben om een product te lanceren. Ik zou dan alle kennis die ik uit de SEO-opdrachten heb gehaald, gebruiken om een praktische SEO-cursus te bouwen (p.s. mijn cursus wordt in januari gelanceerd).

Als ik het op deze manier had aangepakt, was ik waarschijnlijk een jaar eerder waar ik nu ben. Misschien nog eerder. En misschien zelfs verder.

En deze tactiek kan jij natuurlijk toepassen op je eigen niche.

0

Auteur: Ruben Bunskoeke




Delen