Niet alle artikelen, maar een gezonde hoeveelheid.
Over:
- SEO
- Marketing
- Copywriting (effectief schrijven)
- Bloggen (over strategie en tactieken)
- Ondernemerschap
- Webdesign & conversie optimalisatie
- Psychologie en filosofie
- Sales
- Conversie optimalisatie
Scan, klik en lees ze.
SEO
SEO is een van de meest efficiënte marketingstrategieën die er bestaat. Jouw rankende pagina’s leveren elke maand bezoekers op. Voor jaren.
- De zin en onzin van een SEO-checklist
- Een slim en simpel SEO-trucje om de zoeker beter te begrijpen
- Cornerstone content: Hoe je een 1# positie krijgt op populaire zoekwoorden
- Hoe ‘bijwerken’ je 67.460 extra bezoekers op kan leveren in 20 minuten.
- Doe het zware werk
- Waarom het de meeste mensen niet lukt om hoog in Google te komen
- Hoger in Google komen in 7 minuten met 11 tips
- SEO copywriting – De 13 essentiële elementen van het schrijven van onverslaanbare SEO-teksten
- Moet je SEO als zelfstandige uitbesteden?
- Om te scoren in Google moet je meespelen in de juiste divisie
- De beste SEO tips om hoger in Google te komen op een rijtje [2019]
- De 5 pilaren om jouw website beter vindbaar te maken in Google
- Om te triomferen met SEO en bloggen moet jij je niet op één, maar 2 doelgroepen richten
- Website vindbaar maken? Vergeet losse SEO tips – voor nu
- Hoe schrijf je SEO-teksten?
Online marketing
Voor de meeste moderne ondernemers vormt de online aanwezigheid van het bedrijf en de ondernemer de basis van hun succes.
- Kleine ondernemers, stop met inefficiënt gevestigde-marketing-tactieken
- Waarom zijn sommige ondernemers vanaf dag 1 zo succesvol met hun marketing?
- Waarom zijn nieuwe bezoekers overrated?
- De grootste denkfouten van kleine ondernemers over marketing
- Liegen marketeers nou of doe ik iets verkeerd?
- Goed worden in marketing is goed worden in problemen oplossen
- Waarom je misschien toch niet aan SEO moet doen
- Het geheim om het bereik van jouw blogs te verdrievoudigen – De kracht van het nomineren.
Copywriting en content marketing
- Waarom jouw bezoekers niet klikken, delen en kopen en wat je er tegen kan doen
- Hoe leer je jezelf beter schrijven?
- Blogs hoeven niet zo genuanceerd te zijn
- Met een machete jagen op jouw lievelingen & The Epic Flow Game™
- Leren bloggen is voor naïeve mensen of mensen met schijt
- Waarom moet ik jou mijn tijd en aandacht geven?
- Fuck middelmatige content
- Mooie en pakkende verkoopteksten schrijven?
- Beter leren schrijven? 4 essentiële copywriting skills en 2 bonus skills.
- Waarom zakelijk bloggen vaak niet werkt & tips om succesvol te worden
- De beste copywriting boeken – wat is het beste boek om meer te verkopen?
- 3x zo snel leren met de beste copywriting blogs
- Copywriter worden? Maximaliseer jouw eigen copywriting training
- Drie schrijftips voor wakkerschuddende teksten
- Contentstrategie voor kleine ondernemers – experimentele content marketing
Bloggen (over strategie en tactieken)
Een potentiële klant moet je leren kennen, mogen en vertrouwen. Dat is de basis voor het creëren van een voorkeurspositie. Met een blog kun je langzaam het hart van de lezer veroveren.
- Schrijven over het belangrijkste dat je kan vertellen, cliches
- Waarom ik geen verhalen vertel op mijn blog
- Waarom denk je dat men jouw blog leest? Het is niet wat je denkt
- Strategisch bloggen is in slow motion verkopen
- Waar moet ik over bloggen? Blogs – een logisch bijproduct van zelfontwikkeling
- Is de ‘fake it ’til you make it’-strategie voor beginnende bloggers wel slim?
- Slow-blogging, creativiteit en waarom de meeste blogs fastfoodrestaurants willen zijn
- Blogger worden is als het afkicken van drank of drugs. De 5 fases. Welke zit jij?
- Blogtips: hoe word je een succesvolle blogger?
- Waarover bloggen? Hoe verzin je onderwerpen die niet saai zijn?
Ondernemerschap
Het proberen, het falen, de ups en downs, de successen, het onderscheiden en het zoeken van motivatie. Het zijn allemaal zaken waar je niet zo veel over leert als starter, maar een enorme impact hebben.
- Er bestaat geen garantie voor succes
- De 6-0 achterstand die je als ondernemer zo snel mogelijk moet wegwerken
- Waarom je als ondernemer een complementaire tertiaire skill moet leren
- Wat betekent het om een ondernemer te zijn?
- De 5 wapens om te strijden tegen bedrijven die 50x zo groot zijn
- Hoe moet je concurreren met jouw concurrenten?
- De meerderheid van de dag doe ik niets.
- Hoe verkoop je meer? Het drieluik van online succes
- In de kudde word je niet succesvol. Wie niet opvalt, wordt genegeerd.
- Online succesvol worden? Overwin angst, gedweeheid en gemakzuchtig conformisme
- De moeizame strijd om een ‘top-of-mind’ positie binnen jouw niche te bemachtigen
- Bedrijfsnaam bedenken en kiezen? Inspiratie en 10+ voorbeelden
- Er is geen fucking gouden tip
- Succes bouwt op zichzelf: weg met sprints en pleisteroplossingen
- Vallen en opstaan: wanneer alles geven niet voldoende is
- Succesvol ondernemen? 36 tips voor (startende) ondernemers
- Voor jezelf beginnen als ZZP’er: tips over de beste voorbereiding
- Er bestaat geen garantie voor succes
Webdesign & conversie optimalisatie
- Handleiding: Zelf een WordPress website maken
- Waar op moet je letten bij het (laten) maken van een website?
- Waarom is het zo lastig om een goede homepage te maken?
- Maak jij deze veelvoorkomende webdesign fouten?
- Hoe je slim jouw website moet verbeteren: focus niet op losse tips
Nieuwsbrieven
Een nieuwsbrief is de meest directe online communicatiemiddel. En het is stabiel. Je bent niet afhankelijk van Google of andere bedrijven.
- Voorbeelden van goede nieuwsbrieven van ZZP’ers
- Mailinglijst maken en uitbreiden: hoe verzamel je meer inschrijvingen?
- Nieuwsbrief maken? De beste software om een mailing te versturen
Conversie optimalisatie
Elke twijfel, elke drempel, elke ‘hmm’ kan een potentiële klant laten besluiten om het bestellen, reageren, inschrijven, delen uit te stellen. Een deel komt terug. Een deel vergeet het. En nog een deel klopt bij je concurrent aan. Zonde.
Psychologie en filosofie
Het draait om mensen. Om jou. En om de klant. Hoe manage je jezelf en hoe bereik je de klant? Psychologie en filosofie hebben antwoorden (en nog meer interessante vragen).
- Maar wat nou als het lukt? (over het breken van de status quo)
- Praktische filosofie als noodzakelijke skill voor ondernemers?
- Jij bent bovengemiddeld. Net als iedereen.
- Je onderbewuste bewust beïnvloeden (zodat je onbewust positief beïnvloed wordt)
- Geen motivatie? Geen probleem. Hack je motivatie.
Sales
- Een salespagina zorgt zelden voor een sale
- Sun Tzu en de kunst van het verkopen
- Nieuwe klanten werven: waarom is het zo lastig?
- De kracht van emoties gebruiken om prospects te overtuigen
- Hoe je discussies wint en opdrachten makkelijk binnen tikt
- Meer verkopen? Reis 2300 jaar in de tijd en stap in de voetsporen van Alexander de Grote