Mastermind content marketing: breng experts bij elkaar

Laatste update: 26 september 2022 door Ruben Bunskoeke

Jezelf bekend schrijven

Zo wordt content marketing meestal gezien.

Het gaat altijd om meer schrijven. Persoonlijker. Meer weggeven. Expertise tonen. Alles in nieuwe formaten duwen. En actiever promoten – op verschillende mediums.

Sure. Dat kan.

Maar je hoeft niet zelf te schrijven om bekend te worden – en expertise te tonen

Je kunt gebruik maken van het expertise van anderen.

En dan bedoel ik niet ghostwriting, waarbij je iemand anders onder jouw naam laat schrijven.

Ik bedoel mastermind artikelen

Eén artikel, of ander format, waarin je verschillende experts bij elkaar brengt om vraagstukken op te lossen.

Bijvoorbeeld 5 experts – met allemaal een iets andere achtergrond of invalshoek- die je drie vragen stelt over één specifiek thema of probleem.

Vergelijkbaar met content curation, maar dan actief

Je bent dan niet de schrijver, maar de verzamelaar, de curator, de editor en de persoon die contact zoekt en onderhoudt.

Met het bij elkaar brengen van diverse gedachten van experts creëer je snel waarde. Niet alleen omdat meer mensen meestal meer weten.

  • Een statement komt geloofwaardiger over als het een quote is.
  • Meerdere statements betekent direct meer expertise
  • En diverse meningen, vanuit meerdere invalshoeken

Naast het combineren van de denkkracht, kun je ook mogelijk het netwerk van alle experts combineren wanneer zij het artikel delen.

Dit betekent niet dat het schrijven mastermind artikelen makkelijk is.

  • Je moet goede vragen bedenken die interessant zijn voor de doelgroep en de experts.
  • Je moet experts kunnen vinden en contact met ze leggen
  • Je moet genoeg expertise hebben om te weten waar je over door kunt vragen
  • Je moet de content ordenen, weten wat je schrapt en wat je waar plaatst
  • Je moet de content aan elkaar schrijven, zodat het een vloeiend verhaal wordt
  • Je moet de content promoten en de hulp inschakelen van de experts

Maar als het lukt, als je een ritme vindt, dan kun je relatief snel zeer interessante content maken die men graag wil lezen.

En die expertise en geloofwaardigheid geeft op jou af. Je kunt het lenen door jezelf te omringen met experts.

Bekijk meer marketingtactieken

Heb je iets aan dit artikel gehad?