Marketing hoeft niet zo serieus te zijn.
Je hoeft niet constant jouw kennis, expertise en waarde te laten zien. Het doel van marketing is dat de doelgroep een voorkeur voor jou krijgt.
En voorkeur kun je krijgen als je voor een glimlach zorgt.
Kortom: maak marketing leuk.
Dat kan op honderd manieren.
En één manier om dat te doen is met simpele posters. Posters met een korte, leuke zin. Een rijmpje. Een woordgrap.
En omdat posters niet enorm van onze tijd zijn (en je moet betalen om die te verspreiden), kun je illustraties maken en die delen op jouw social media.
Maak een serie leuke poster illustraties
Je kunt denken aan Loesje. Of die van: Liefde is… Dan kun je ‘liefde’ veranderen in jouw niche.
The Economist staat bekend om hun korte leuke posters.

En nog één.

Ekko (een poppodium in Utrecht die ik graag bezoek) had ook een serie.
- Minder witlof, meer Ekko.
- Minder fatbikes, meer Ekko.

Posters voor marketing
Het is een vrij laagdrempelige marketingtactiek.
- Je verzamelt een lading concepten.
- Bij elke concept bedenk je een tiental leuke zinnen. Dat mag ook tijdens het wandelen.
- Je kiest de leukste 2 concepten en de leukste 4 zinnen per concept.
- Je opent Canva en werkt elke poster uit. Simpel en strak. Je kunt hetzelfde ontwerp bij elke zin gebruiken.
- En daarna heb je 8 leuke posters die je de komende weken kunt publiceren op LinkedIn, Instagram en elke andere social media die je gebruikt.