Google zoekwoorden analyse

Auteur: Ruben Bunskoeke
Laatste update: 11 februari 2021

Een uitgebreide Google zoekwoorden analyse zou de basis moeten zijn voor alle zoekmachine optimalisatie activiteiten.

Aan de hand van de analyse kan je structureel werken aan het creëren van nieuwe pagina’s en het optimaliseren van oude pagina’s om het optimale eruit te halen.

Met een zoekwoorden analyse kan je interessante long tail zoekwoorden vinden en die kennis gebruiken om snel te ranken en bezoekers naar je website te sturen.

Voordelen zoekwoorden analyse

  1. Structuur in de content marketing strategie van jouw website
  2. Op korte en lange termijn relevante bezoekers naar de website sturen
  3. Weten op welke termen jouw potientiele klant zoekt
  4. Gericht landingspagina’s kunnen maken om specifieke behoeften te kunnen voorzien
  5. Overzicht krijgen in de kracht van jouw website door diverse zoekwoorden te testen
  6. Binnen enkele weken al tientallen of honderden extra bezoekers
  7. Concurrentie in jouw niche in kaart brengen
  8. Sneller top posities (top 5) pakken, omdat je weet met welke zoekwoorden je snel kan scoren in Google.

Start met het uitvoeren van een Google zoekwoorden analyse

ZoektochtEen zoekwoorden analyse kan je zelf uitvoeren als je weet wat je precies moet doen en welke zoekwoorden tools je kan gebruiken.

Ik heb diverse pagina’s gemaakt die stap voor stap uitleggen hoe je zelf een analyse kan uitvoeren.

 

Verdelen van keywordsWil je echt aan de slag met SEO?

Maar weet je niet waar je moet beginnen? Wil je structureel werken aan SEO? Wil je bovenaan in Google komen? Dan is de ‘praktische SEO cursus voor beginners‘ misschien wat voor jou.

 

 

Upgrade jouw marketingkennis en skills met de 6-in-1 cursus online marketing

Heb je iets aan dit artikel gehad?