Een nuchtere en realistische mini SEO handleiding

Deze zoekmachine optimalisatie handleiding is ietsje anders dan andere handleidingen.

We gaan ons vooral richten op wat er echt komt kijken bij het hoog komen in Google. Heel veel theorie, geschiedenis, technische zaken en specifieke tips en tactieken slaan wij over.

Deze zoekmachine optimalisatie handleiding richt zich op de belangrijkste 70% van de hands-on kennis over zoekmachine optimalisatie die je nodig hebt om hoog te ranken als klein bedrijf.

Dus niet 70% van alles over SEO, maar 70% van de kennis die je nodig hebt om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan als zelfstandige ondernemer.

En de andere 30% dan?

Nou, die andere 30% bestaat vooral uit een lading specifieke tips, tactieken en uitleg om nog sneller en effectiever aan de slag te gaan en om nog betere resultaten te krijgen. Maar die 30% is niet nodig. Zie het als een extraatje. Een bonus. Een stroomversneller. En als we die overige 30% bespreken, dan zou deze handleiding vier keer zo lang worden.

Het doel van deze handleiding is om je aan het werk te zetten.

Ik wil het liefst dat je met deze handleiding een stuk of vijf a tien pagina’s gaat maken en optimaliseren. En dat je, na een paar maandjes wachten, want zo lang kan het soms duren voordat je resultaten ziet, ook echt iedere maand een lading bezoekers extra ontvangt vanuit Google. Ik wil dat je het effect van SEO gaat voelen.

En als je deze handleiding volgt, een handvol pagina’s hebt gemaakt en het lukt je niet om hoog te ranken? Dan kan je mij een mailtje sturen en dan kijk ik, gratis, wat de oorzaak kan zijn en wat je kan doen om toch te stijgen.

Ik wil dat je resultaten ziet. En als je eenmaal hebt ervaren dat SEO werkt en een redelijk beeld hebt van hoe het werkt, dan zou je kunnen kijken of je het waard vindt om je de verdiepen in de overige 30%, door een SEO cursus te volgen.

Een nuchtere en realistische mini SEO handleiding

Je kan het best gewoon het lijstje van boven naar beneden afwerken. Ook als je al wat van SEO weet. Het is enorm belangrijk dat je een goed beeld hebt van wat SEO is, hoe SEO werkt en waarom iets sommige punten belangrijk zijn en andere niet.

  1. Wat is SEO?
  2. Werkt SEO?
  3. Vinden van een klein zoekwoord
  4. Hoe kan zien of zoekwoorden interessant zijn?
  5. De Google zoekwoorden tool gebruiken
  6. Hoe optimaliseer je een tekst voor een zoekwoord?
  7. SEO copywriting: waar je op moet letten
  8. Fuck middelmatige content (optioneel)
  9. Drie manieren om je concurrenten voorbij te streven met SEO
  10. Liegen marketeers nou of doe ik iets verkeerd? (optioneel)
Delen: