Hoe verkoop je meer? Het drieluik van online succes

Bij het verkopen van producten en diensten heb je te maken met 3 factoren;

  • De mate waarin je aandacht en interesse kan opwekken. Dus, marketing
  • De mate waarin je mensen kan aanspreken en overtuigen. Ethos, pathos en logos.
  • En de kwaliteit van het product.

Zie het succesvol worden online als het vooruit duwen van een massieve steen. Elke meter naar voren, is één sale.

  • De mate waarin je aandacht en interesse kan opwekken is de druk die tegen de steen wordt uitgeoefend.
  • De mate waarin je mensen kan aanspreken en overtuigen is de steilheid van grond.
  • En het product is de vorm van de steen.

In het begin is er slechts één persoon die de steen naar voren duwt. Dat ben jij. Verder is de grond enorm steil, omdat je niet goed weet hoe je de bezoeker nou echt moet aanspreken en kan overtuigen. En de steen is vierkant, omdat jouw product niet anders is dan de rest. 

Kortom; je komt geen meter verder.

Sales

En nu?

Wat er dan gebeurt, is afhankelijk van de ondernemer.

  • De ene geeft de schuld aan marketing en focust zich op het vergroten het aantal bezoekers (de druk tegen de steen).
  • De ander geeft zijn website de schuld en focust zich op het beter afstemmen van de website en de salespagina’s op de doelgroep (en de grond zo minder steil te maken).
  • En weer een ander geeft het product de schuld en focust zich op het beter maken van het product

Maar het probleem ligt in 90% van de gevallen niet aan een van die factoren. Nee.

Je moet tegelijkertijd aan alle drie de factoren werken om zo snel mogelijk succesvoller te worden. Zowel het product, het aanspreken en de marketing moet beter worden.

Online_succesvol

En na een 1, 2 of 3 jaar gaat het goed. Je hebt je marketingstrategie op orde, je spreekt de doelgroep overal goed aan en je product onderscheidt zich van de rest.

Je zou zo langzaam verder kunnen groeien. Gewoon blijven doen wat je nu doet. Het gaat toch goed?

Maar fuck dat. Fuck middelmatigheid goed. Ga voor uitstekend.

  • Hoe kan jij nog effectiever werken aan je martketing? Hoe kan jij er voor zorgen dat iedereen in jouw doelgroep minstens één keer op jouw website is geweest? Hoe kan zoekmachine optimalisatie nog effectiever inzetten? Hoe kan je het contact met jouw bezoekers nog beter maken?
  • Blijf de website verbeteren. Streef om de beste website te maken in jouw niche. Verbeter structureel je skills in copywriting, verbeter de gebruiksvriendelijkheid en het design. Blijf de doelgroep onderzoeken om ze nog beter te begrijpen. Doe interviews en neem enquêtes af. Jouw website moet de walhalla worden voor jouw doelgroep.
  • En blijf werken aan het verbeteren van jouw product. Steef om de beste te worden in Nederland (of in de wereld, why not?).

Verkopen

0
Auteur: Ruben Bunskoeke




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *