Hulp bij online marketing

Laatste update: 16 juni 2022 door Ruben Bunskoeke

Meer verkopen.

Daar draait het uiteindelijk om bij online marketing.

Het klinkt simpel. Maar hoe meer je in online marketing verdiept, hoe complexer het wordt.

Marketing is het zorgen van voorkeur. Voor jouw bedrijf en product.

Om te zorgen voor voorkeur moet je eerst zichtbaar zijn. En dat dat gaat 20x zo makkelijk bij mensen die jouw oplossing al willen – je wil geen zand verkopen in de Sahara. Maar wie zijn die mensen? En waar zijn ze te vinden op het internet?

Aanwezig zijn is ook niet voldoende, we mogen geen muurbloempje zijn. Je moet de aandacht grijpen. Je moet opvallen? Hoe doe je dat? En wat doe je als je de aandacht te pakken hebt? Dan moet je ook weten hoe je die vasthoudt. Aandacht op zichzelf is weinig waard.

Als je de aandacht hebt en vasthoudt, dan begint het pas.

De doelgroep moet jou en jouw bedrijf leren kennen, mogen en vertrouwen. Dat doe je met een gezonde mix van bewijs, humor, expertise en persoonlijkheid.

Heel veel van die doelen bereik je niet in één keer. Daarnaast is 95% van jouw totale doelgroep op dit moment niet klaar om jouw product te kopen, om verschillende redenen. Daarom is het ook zo belangrijk om interessant te zijn, onthouden te worden en in contact te blijven met de doelgroep? Hoe doe je dat?

Er zijn verschillende fases in het koopproces. Elke fase heeft een andere informatiebehoefte. En verschillende mensen worden gemotiveerd door verschillende dingen. Er is geen one size fits all.

Hulp bij online marketing

Met het bovenstaande stuk lijkt online marketing misschien heel complex en systematisch, waarbij rationaliteit heerst.

Dat valt reuze mee in de praktijk.

De realiteit lijkt nooit op voorspellingen en analyses. We kunnen namelijk niet vooraf weten wat werkt.

Ik denk dat het meestal beter is om zo snel mogelijk te beginnen. Zonder alle informatie, maar met de juiste principes, houding, energie en verstand over hoe de mens denkt, twijfelt en doet. Om op die manier meerdere dingen te proberen om te zien wat werkt.

Creativiteit is rommelig. En juist afwijking en het onverwachte valt op en is interessant, wat direct ook de belangrijkste factoren zijn in online marketing.

Strategisch, tactisch en boots on the ground

Ik kan je helpen met online marketing.

Met een gezonde mix van strategie, tactisch en praktijk.

Ik ben al tien jaar bezig in de wereld van online marketing. Ik heb redelijk wat ervaring en kennis van SEO, strategie, marketingpsychologie, copywriting, usability, het ondernemerschap, WordPress, het maken van artikelen, e-books en mailseries. En mijn voeten natgemaakt met adverteren en social media.

Voor wie is deze dienst?

Deze dienst is het meest relevant voor bedrijven die al eventjes bezig zijn. Waar meerdere mensen werken. Waar een ontwikkelingslag nodig is in de marketing.

Deze dienst is voor bedrijven die iemand nodig hebben met een oog voor strategie, maar ook iemand die dingen uit handen neemt.

Wat houdt de dienst in?

Wat er precies wordt gedaan staat niet vast. Wat ongeveer dan moet worden wel.

We moeten altijd eerst kijken naar wat er nu is en wat nodig is. Hoe zit het met de website, de concurrenten en de doelgroep? Wat zijn de sterkten en wat doen andere beter? Waarmee onderscheidt het bedrijf zich?

Het doel is om een systeem te ontwikkelen waarmee we op verschillende manieren en op verschillende plekken bezoekers opvangen en langzaam door een proces leiden. Een proces dat met de tijd steeds verfijnder wordt. Met meerdere failsafes.

Een mix van systemen, psychologie, creativiteit en experimenten.

Geen garanties, maar weldoordachte pogingen.

Het bedrag dat er per maand aan dit proces besteed wordt – en hoe snel het proces gaat – is onderling af te spreken.

Hulp inschakelen voor online marketing

Zeg hallo door te mailen naar Ruben@000.nl of via het contactformulier

Heb je iets aan dit artikel gehad?