De teksten op jouw website zijn er voor de twijfelaars.
En de massale meerderheid van jouw doelgroep twijfelt. Om een van twintig verschillende redenen. Waarschijnlijk meerdere. Zolang die twijfels niet weggenomen worden, zullen ze niets kopen. Althans, niet bij jou.
Het doel van copywriting is om die twijfels stuk voor stuk weg te nemen.
Dit betekent niet dat je de vraagtekens rustig stuk voor stuk kan behandelen. Het ene vraagstuk is belangrijker dan het andere. Veel vraagstukken volgen elkaar op. Andere vullen elkaar aan.
Daarnaast heeft de lezer meestal niet genoeg motivatie om alles rustig te lezen. Er zijn meerdere concurrenten en een brandend to-do lijstje binnen handbereik.
Het gaat daarom niet alleen om wat je vertelt, maar wanneer je het vertelt en op welke manier. De woorden die je gebruikt hebben invloed. Op hun gedachteproces, op hun motivatie en op het beeld wat ze van jouw bedrijf hebben.
Teksten moeten de aandacht pakken en vasthouden
Je moet de lezer meenemen in een logisch verhaal, waarbij hun vraagstukken worden beantwoord en energie krijgen om actie te ondernemen.
Dit gebeurt nauwelijks bij ‘wij-doen-het-wel-even-zelf’-copy. Daar valt men vaak terug op deftig taalgebruik met lange zinnen die weinig vertellen. Teksten waarbij de lezer de schouders ophaalt.
Hetzelfde geldt voor teksten die door AI geschreven zijn. In zulke teksten zit geen strategie, begrip en creativiteit. Met zulke teksten vergroot je de afstand met jouw doelgroep. Ze leveren je niets op. En daardoor betaal je nu al de prijs.
Een sterke tekst trekt de lezer naar zich toe
Het is een persoonlijk gesprek. Om zulke teksten te schrijven heb je een paar dingen nodig: kennis over het onderwerp, de doelgroep, psychologie, het overtuigen en de skill om zinnen te schrijven die de lezer naar de volgende zin pusht.
Ik kan je helpen met teksten die voor meer sales zorgen
Ik kan de teksten voor de belangrijkste pagina’s voor je (her)schrijven. Teksten die voor jou werken om jouw doelen te bereiken.
Dan kun je denken aan de homepage, dienstpagina’s, de ‘over’-pagina, mailseries etc.
Ik help je met teksten die laten zien dat je luistert. Die vertellen welke oplossingen er zijn, hoe die er uit zien en wat de doelgroep daar aan heeft. Die expertise, vertrouwen en persoonlijkheid uitstralen.
Hoe werkt het?
Na een akkoord stuur ik je een vragenlijst om meer van jou, jouw bedrijf, jouw product en jouw doelgroep te leren. Tegelijkertijd ga ik op onderzoek uit. Ik verdiep me in jouw bedrijf, jouw concurrenten en jouw doelgroep. Ik ga naar de plekken waar zij nu zijn.
Op basis van de doelen formuleer ik strategie om de input te transformeren in goedlopende teksten die de doelgroep aanspreekt. Teksten die een brug leggen tussen jouw bedrijf en jouw doelgroep. Teksten die meer verkopen.
Geïnteresseerd?
Stuur dan even een mailtje naar ruben@000.nl of vul het contactformulier in.