Content marketing is vaak een kwestie van hit-and-miss.
Je weet van te voren niet wat gaat werken.
Soms komt een succes uit een onverwachte hoek en soms slaat iets waar je enorm veel tijd aan hebt besteed totaal niet aan.
Het is jouw verantwoordelijkheid als ondernemer om het maximale uit je activiteiten te halen en de meest effectieve manier om dat te doen is met het maximale te halen uit eerdere successen.
Hele ondernemingen zijn gebouwd op één succes
Eén idee, invalshoek, stellige mening dat de harten van de doelgroep raakt.
Eén goed concept kan al genoeg zijn.
Maar dat moet je wel alles uit dat concept halen.
Zolang jouw hele doelgroep een goed stuk nog niet heeft gelezen, is het slim om het te blijven verspreiden. Op verschillende manieren.
Je kunt één succes makkelijk in een ander format gieten
Wanneer je op iets landt dat werkt, dan ben je jouw bedrijf verschuldigd om het maximale uit dat concept te halen.
- Herschrijf een artikel in een presentatie – en deel die op Slideshare en LinkedIn.
- Knip een artikel in meerdere losstaande onderdelen en laat een illustratie voor elk onderdeel maken. Deel alle losse onderdelen op andere tijdstippen op social media.
- Herschrijf het artikel in een script. Neem een video op waarin je het onderwerp presenteert. Je kunt de video afwisselen met illustraties.
- Pas het artikel toe op een echt bedrijf – beschrijf het voorbeeld.
- Meld je aan als spreker bij events en presenteer het onderwerp
- Laat je interviewen over het onderwerp.
- Maak een praktische versie ervan en geef het weg als gratis e-book aan iedereen die zich inschrijft
- Promoot het gratis e-book op social media – gratis en betaald.
Elk onderwerp kan je op tig verschillende manieren benaderen, in tig verschillende vormen voor tig verschillende media.
Zet in op sterkten en jouw eerdere successen en haal zo het maximale uit jouw creativiteit.