Verbeter content en het bereik met quotes van experts

Laatste update: 23 september 2022 door Ruben Bunskoeke

Een eenvoudige tactiek die vrij snel, veel kan toevoegen.

Vraag om quotes van experts om jouw artikelen te verbeteren

Je hebt een artikel geschreven over Y.

Daarna stuur je een vijf experts een mailtje. Hopelijk krijg je van twee of drie een reactie.

  • Je vertelt wat over het artikel
  • Je vraagt of ze kort hun kijk willen delen over een specifiek onderwerp. Of een extra tip willen geven.
  • Je plaatst die quote dan in het artikel, waarbij je de expert noem en naar de site linkt.
  • Na de publicatie stuur je ze een mailtje waarin je het artikel deelt en bedankt je nog een keer hartelijk.
  • Daarna deel je het bericht op Twitter en LinkedIn en je noemt hun social media profiel. Je kunt ook hun quote – op een ander moment – apart delen met hun profiel en een link naar het artikel.

Vijf voordelen om een meningen van experts toe te voegen.

  • Je verbetert de content enorm. Een extra invalshoek, mening of tip maakt een artikel veel waardevoller voor de lezer.
  • Een quote is een mooie afwisseling in een artikel.
  • Je leert collega’s en experts beter kennen – wat altijd waardevol is.
  • Het ‘Benjamin Franklin’-effect. Omdat je interesse hebt getoond in hun kennis met het feit dat ze jou hebben geholpen zorgt er voor dat ze jou bewust en onbewust meer mogen.
  • Zij zullen waarschijnlijk jouw artikel delen, liken of laten een reactie achter. Wat voor meer bereik zorgt.

Bekijk meer marketing tactieken

Heb je iets aan dit artikel gehad?