Is less ook more op productpagina’s?

Gister schreef ik over de call-to-action van een webshop waar ik uiteindelijk 2 notitieboekjes heb besteld.

Wat mij ook opviel aan de webshop was de productpagina.

Notebook

Druk.

Ik denk dat de designers/marketeers bij Fonq/Moleskine erg goed op de hoogte zijn van conversieverhogende elementen op landingspagina’s.

Maar ik heb het gevoel dat ze bij deze productpagina geprobeerd hebben om zo veel mogelijk van die elementen boven de fold te plaatsen.  Hmm.

25 elementen boven de fold

25 elementen landingspagina

Is less ook more op landingspagina’s?

Ik heb geen idee. Dat zou waarschijnlijk per website, niche en product verschillen. Zelf hou ik van pagina’s die rustig ogen en duidelijk vertellen wat je moet en kan doen.

Met less bedoel ik niet direct minder content. Op dat gebied zeg ik vaak more is more. Maar niet alles hoeft direct (boven de fold) zichtbaar te zijn. Werk in de lengte, met tabbladen en met uitschuifmenu’s. En witruimte. Veel witruimte.

Maak een lijst met alle mogelijke elementen en creëer een hiërarchie. Wat is belangrijk en wat minder? Zou met scrollen om X te zien? Zo ja, plaats het onder de fold.

Mijn versie

Notepad 2

12 elementen boven de fold

Notepad 12 punten

Wat denk jij?

 

0
Auteur: Ruben Bunskoeke




4 responses to “Is less ook more op productpagina’s?

  1. Veel rustiger en beter inderdaad! Maar ik ben persoonlijk geen fan van de aankoopknop links. Ik merkte dat ik er echt even naar moest zoeken. Wat dat betreft werkt het volgens mij toch vaak het beste om te doen wat de bezoeker verwacht. En dat is de knop en prijs rechts naast de afbeelding.

  2. Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat de call-to-action perfect past onder die drempelverlagers (2 jaar garantie & gemakkelijk retourneren). En dan 11 (de opsomming) misschien links plaatsen.

Comments are closed.